Spring menu over
Dansk Sygeplejeråd logo

Vejledning for processen "Digitale TR-valg"

Før valget

Vær opmærksom på, at der skal holdes TR-valg hvert 4. år.
Opstillingslister skal ophænges i valgområdet, så evt. kandidater kan skrive sig på.

Hent opstillingsliste her

Trin 1

F(TR) henvender sig til kredsens kontaktperson mhp. opsætning af valg.
Der orienteres om de mulige kandidater, svarfrist, antal stemmeberettigede m.m. 

Kontakt - Charlotte Kornmaaler, mail: cko@dsr.dk tlf.: 2764 2019  

Trin 2

Kredsens kontaktperson opsætter det digitale valg i SurveyXact i forhold til: 

  • De anmeldte kandidater
  • Tekster + svarfrist

Aktiverings-link sendes retur til F(TR). 

Trin 3

F(TR) sender mail ud til alle stemmeberettigede på arbejdspladsen med aktiveringslinket.
(Stemmeberettigede = medlemmer og ikke medlemmer).

Ønskes valgoplæg sendt til stemmeberettigede, sendes disse med denne mail.

Trin 4

Den stemmeberettigede modtager én mail med et aktiveringslink, hvor man skal indtaste sin arbejdsmail og klikke "Afslut" (for at sikre respondentens identitet).

Trin 5

Den stemmeberettigede modtager efterfølgende mail fra SurveyXact / DSR med link til afstemningen.
(Stemmeberettigede = medlemmer og ikke medlemmer).

Trin 6

(Afstemningsperiode)

De stemmeberettigede afgiver stemme.
Evt. remindermail til de stemmeberettigede.

Sædvanlig kommunikation omkring det igangværende valg foregår lokalt, fx valgmøder, opslag m.m. på arbejdspladsen.

Trin 7

Når valget er afsluttet, trækkes resultatet af valget.

FTR modtager resultatet med angivelse af:

  • Stemmeprocent
  • Procentvis fordeling af stemmerne

Når FTR har modtaget resultatet:

  • FTR kontakter de opstillede kandidater og formidler resultatet før dette offentliggøres.
  • FTR formidler resultatet til de stemmeberettigede med navn på vinderen og fordelingen af stemmerne.

Vejledning

Se vejledning som pdf-fil.