Spring menu over
Dansk Sygeplejeråd logo

Generalforsamling 2022

Generalforsamlingen blev afholdt den 31. oktober i Aalborg Kongres & Kultur Center.

Generalforsamling 2022 oversigt bagfra

Foto:

CARSTEN LORENZEN VIDEO2WEB.DK

Tak for god generalforsamling

- Tak for en god generalforsamling med stor deltagelse og et stort engagement. Den viste tydeligt, at vi har en fælles dagsorden. Det engagement og sammenhold skal vi bruge her efter folketingsvalget for at presse på for at få gennemført nogle af de mange løfter fra valgkampen, siger kredsforkvinde Christina Windau Hay Lund.

Netop folketingsvalget fyldte meget i den beretning, hun fremlagde på generalforsamlingen, der blev afholdt i Aalborg Kongres & Kultur Center den 31. oktober – aftenen før valget.

- Vi har vi fået et sundheds-valg. Desværre på en trist baggrund, for problemerne har fået lov til at udvikle sig til at være langt alvorligere, end de havde behøvet at være. Ventelisterne er alenlange, antallet af ubesatte stillinger har aldrig været højere, der snakkes om omsorgskrise, sygeplejersker flygter fra det offentlige og fra faget i det hele taget, og de unge finder andre uddannelser, hvor både løn- og arbejdsvilkår virker mere attraktive. Desværre kan jeg godt forstå det. Vi har et fantastisk fag, men forholdene er mange steder simpelthen ikke i orden, lød det blandt andet i beretningen, som du kan læse via nedenstående link.

Talen fik mange rosende ord med på vejen, da den blev debatteret af de 370 tilmeldte, nordjyske sygeplejersker. Det er i øvrigt rekord blandt alle kredse i Dansk Sygeplejeråd, selv om Kreds Nordjylland er den mindste af de fem kredse.

Du kan læse både den skriftlige og mundtlige beretningen i link herunder.

Generalforsamling 2022 - 20
Billeder fra generalforsamlingen
Se en ordentlig stak billeder fra en god aften i Aalborg Kongres & Kultur Center på Facebook.

Beretninger, referat og sygeplejerskepris

Skriftlig beretning

Den skriftlige beretning var et særnummer af DSR Nord, som du kan læse via nedenstående link.

DSR Nord september 2022
Mundlig beretning

Læs den mundtlige beretning fra kredsforkvinde Christina Windau Hay Lund her.

Mundtlig beretning generalforsamling 2022
Nordjyllands Sygeplejerskepris 2022

Nordjysk Sygeplejerskepris til Kathrine Eskildsen - en sygeplejerske, der øger stolthed og arbejdsglæde og er både lyttende og nærværende i sit job som leder af Gynækologisk Obstetrisk afdeling på Sygehus Nord i Aalborg.

Nordjysk Sygeplejerskepris til Kathrine Eskildsen